Publicat: 25/04/2016

Amb el bon temps ja instal·lat a la nostra ciutat i amb una platja que convidava a Sant Jordi i a una bona passejada, finalitzàvem una nova setmana d’abril. Espere que el dissabte regalareu molts llibres i rosses. A Gandia vam tindre l’oportunitat de gaudir de la cultura i les nostres biblioteques a peu de carrer, al Passeig de les Germanies, a més d’un mercadet de llibres de segona mà organitzat pels Amics de la UPG. Tot un luxe que ens permet el clima i la magnífica xarxa de biblioteques públiques que disposa la nostra ciutat.

També ha estat una setmana on els valencians hem iniciat les activitats de commemoració del 25 d’Abril. Les Corts Valencianes van presentar divendres les darreres publicacions de l’Institut d’Estudis Borgians, i hui dilluns presenten una exposició on Gandia i els Borja també tenen molt de protagonisme. No en va, les Corts estan ubicades a un Palau propietat de la família Borja a València. I unes commemoracions també amb sentit reivindicatiu: els dels més de 200 alcaldes i alcaldesses, de distints partits polítics, que dissabte ens vam reunir al Palau de la Generalitat per signar un manifest reclama un finançament just per als valencians.

finançament just Generalitat Valenciana

Però a més d’una setmana molt cultural, el Turisme ha estat altre dels protagonistes. Passades ja les dues campanyes més fortes abans de l’estiu, la de Falles i la de Setmana Santa, que enguany a més han caigut seguides, arriba el moment de fer anàlisi i de rematar la planificació de l’estiu, tenint en compte que abans tenim un pont de maig, que per a nosaltres no és pont però sí que ho és per als madrilenys.

Per això, dimecres passat vam celebrar la segona Taula del Turisme, on ens reunim els responsables polítics de distints departaments amb professionals dels sectors que treballen directament en el sector turístic. El ben cert és que les previsions per a aquest estiu són molt positives. Venim d’un estiu on les xifres d’ocupació ja van millorar les d’estius anteriors, i enguany la Setmana Santa ha estat qualificada per tots com la millor en molts anys. Per això, tot fa pensar que podem tenir un estiu millor que el de l’any passat.

Des de l’Ajuntament de Gandia continuem treballant en dos sentits: per un costat, garantint el ple funcionament dels serveis a la platja, per a tenir el districte marítim impecable i funcionant com un rellotge. Com sabeu, som de les primeres platges a posar en marxa el servei de socorrisme i en instal·lar tots els serveis de passarel·les, dutxes, llavapeus… així, en Falles, la platja de Gandia ja estava totalment preparada per rebre als nostres ciutadans i als turistes que ens visiten.taula turisme Gandia

L’altra línia de treball és la programació d’activitats que complementen l’oferta de sol i platja. En aquest sentit, hem de tenir en compte que hem centrat esforços en operatives que ajuden a portar turisme a la nostra ciutat en temporada baixa. Per exemple, ara mateix tenim a més de 300 persones de distints països escandinaus que han vingut per jugar un campionat de volei platja. I per a l’estiu, ens hem vist obligats a realitzar ajustos, perquè la complexitat econòmica de l’Ajuntament ens fa impossible seguir amb el ritme de balafiament de l’anterior govern.

Ja ho vaig dir a la taula de turisme: a mi m’agradaria ser l’alcaldessa d’un govern que poguera gastar diners tranquil·lament en concerts i espectacles de tot tipus a la platja de Gandia. Però la situació econòmica fa plantejar-nos cada euro que invertim, i ens obliga a fer tries: volem gastar diners en tenir la platja impecable, amb banys en perfectes condicions, passarel·les adaptades i còmodes, activitats per als més menuts, o volem organitzar un cicle de concerts? Nosaltres hem optat per prioritzar la primera i deixar els concerts per a la iniciativa privada. Perquè no estem per a fer festes, però tampoc no podem permetre que Gandia es pare.

Per tant, hi haurà activitats a la platja de caràcter cultural (Mar de Músiques, Cinema a l’aire lliure totes les setmanes, Cortoons), esportives (10k nocturna, La Vuelta Ciclista, el Full ICan…) i continuarem amb noves línies turístiques que ja vam tantejar la temporada passada amb bon resultat, com van ser les excursions de #PlatjaNatura, que apropen als turistes des de la platja cap als paratges naturals de Gandia.

De cara al futur, tal com vam acordar en la mesa de turisme, ja hem decidit continuar amb grups de treball més reduïts i per sectors per tal de caminar i centrar esforços en un model turístic basat en el turisme familiar i el turisme esportiu. Ja tenim molt avançat per a construir bons paquets turístics en aquest sentit, i ara cal treballar la coordinació i millorar en algunes coses. Ens hem adherit al club de producte Tour and Kids, pensat per al turisme familiar, i estem treballant en l’elaboració d’un programa que ens permeta ser una ciutat adaptada a la talla XS, és a dir, als més menuts. Això vol dir contemplar una oferta turística pensada per als xiquets i xiquetes: que hi haja rutes per als més menuts, animació infantil, hotels i restaurants amb menús infantils i propostes per a tots els públics.

I pel que fa al turisme esportiu, volem seguir el model que vam poder veure durant la nostra visita a Cambrils, on la seua estació nàutica oferia tot un ventall d’activitats esportives que suposaven tot un atractiu per visitar la ciutat. Unes activitats que es complementaven amb unes bones instal·lacions que permetien que esportistes de tots els nivells i de distintes procedències, trien aquesta ciutat per a entrenar.fideuà gandia 2016 cartell

A Gandia tenim clima, tenim instal·lacions i organitzem una bona quantitat d’activitats esportives, per la qual cosa anem a fer un esforç extra per especialitzar-nos en aquest model turístic que a dia de hui és dels que millor resultat està oferint a altres ciutats turístiques.

La setmana que ens deixa també ha estat la de la presentació del 42 Concurs Internacional Fideuà de Gandia, que enguany, com a principal novetat, s’obrirà a tota la ciutadania, suprimint aquell espai accessible només amb invitació i aquell dinar gratuït per a uns quants.

Pensem que la promoció de la fideuà ha de fer-se fent arribar el nostre plat a tota la ciutadania, i així ho hem acordat amb l’Associació Gastronòmica i Cultural Fideuà de Gandia, que ha fet un important esforç per tal d’adaptar-se a les noves circumstàncies.

I poc més en una setmana on també ens van visitar durant tres dies els companys de la Unió Estatal de Jubilats i Pensionistes de la UGT, que van celebrar a la nostra ciutat el seu XIII Congrés, on van reelegir a Anatolio Díez com al seu Secretari General per als pròxims quatre anys. Una cita que va reunir a Gandia al President de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, i al recentment escollit Secretari General de la UGT, Pepe Álvarez.

_MG_5685 copia

I així arranquem una setmana on, sens dubte, el gruix arribarà al cap de setmana. Cortoons, Fira d’Abril, Festa del Traguet a Benipeixcar… molta vida a una ciutat que malgrat les dificultats econòmiques, no perd la il·lusió ni les ganes de treballar. Comencem.