Publicat: 24/01/2018

La valoració de la presència de Gandia en la Fira Internacional de Turisme (Fitur) d’este any és molt positiva. Ha estat una de les millors edicions dels últims temps, per tot el que ha representat per al nostre turisme i per l’èxit d’afluència. Milers de persones han vingut a l’estand a interessar-se per Gandia. Els tècnics ens asseguren que més gent que mai. A més, l’impacte de la ciutat de Gandia ha sigut doble pels dos espais en la que hem estat representats: l’estand de Gandia i el de Fitur LGTBI, amb la presència d’un tècnic propi que ha mostrat totes les característiques de la nostra ciutat com a destí ‘LGTBI friendly’.

 

Si en l’edició de l’any passat ja vam establir les bases del nou model, amb la incorporació del Sistema Integral de Calidad Turística Española en Destinos (SICTED) i l’aposta pels Borja i els Clàssics, podríem dir que esta edició ha marcat un abans i un després en la manera d’entendre el turisme i la gestió turística.

Este govern està molt content i molt satisfet pel treball que hem fet allí, per tots els projectes reals que hem anunciat, per tots els fullets i informació que hem repartit i, en definitiva, per com hem promocionat la nostra ciutat, des de la transparència i l’honestedat. Hi hem anat amb una organització impecable, sense fum i sense improvisació de cap tipus.

TREBALL EN EQUIP PER A UN NOU MODEL TURÍSTIC

Però este govern, sobretot, està orgullós del treball que estem fent en companyia del sector i del canvi en el model turístic que ha encetat.

Hem comprovat a Fitur, de primera mà i per primera vegada des de fa anys, que a Gandia els empresaris turístics i els visitants ja ens miren d’una altra manera. Ens miren com una ciutat que ha recuperat la reputació, la decència i el prestigi que en la darrera legislatura s’havia perdut amb burles de Gandia Shore (un programa que va afavorir, va permetre i va defensar el PP) que no feia més que avergonyir-nos en un panorama mediàtic nacional. Afortunadament, això ha quedat en un malson que, entre tots (el sector i este govern) estem aconseguint fer desaparéixer.

Gandia està reposicionant la seua marca associant-se amb la qualitat (cada vegada són més els establiments adherits al SICTED, enguany 89) i la cultura, sense deixar de banda, per descomptat, el sol i la platja. Entre tots, estem fent que els clients redescobrisquen la nostra ciutat, perquè els estem dient que ho tenim tot: sol i platja, patrimoni, història, cultura, gastronomia, esport, paratges naturals, tradicions, etcètera. I, a més a més, una oferta d’activitats, els 365 dies de l’any.

NOVETATS PRESENTADES A FITUR

GANDIA LIDERA L’OCUPACIÓ A LA COMUNITAT VALENCIANA

També vam anar a Fitur amb la satisfacció d’unes bones dades d’ocupació turística. No sols perquè, segons Hosbec, hem enregistrat, el 2017, la millor xifra de la Comunitat Valenciana de mitjana (82,4%), sinó que estes dades ens estan parlant d’una prolongació de la temporada estival i que estem aconseguint la desitjada desestacionalització. Allí mateix ens va felicitar el president d’Hosbec, Toni Mayor.

Clar que resta molt per fer. Som molt conscients d’això. Però tots els indicadors ens diuen que ho estem fent bé i que estem seguint el camí adient. En este sentit, la col·laboració publico-privada és clau i, com no podia ser d’una altra manera, l’empresa privada també està en molts projectes que hem presentat a Fitur.

AL PARTIT POPULAR NO LI AGRADA QUE A GANDIA LI VAJA BÉ

Lamente que el PP continue mentint, embrutant la imatge de la ciutat, menyspreant la cultura i intentant torpedinar la gestió que està realitzant el govern, en companyia del sector, amb molt de treball i esforç. El PP va contra corrent en el turisme. Va contra corrent dels empresaris turístics, de les patronals. S’han quedat a soles, ancorats en un model passat i amb un model shore i immòbil.

Mentre que els experts ens feliciten per capitanejar el nou model de turisme, per liderar la desestacionalització i per assolir molt bones dades d’ocupació, fins i tot, les millors de la Comunitat Valenciana, el PP trau imatges d’hotels tancats, diu que a la platja no pots fer-te ni un café (insultant als establiments que obrin tot l’any i als seus propietaris i treballadors) i diu que no ha vist la platja de Gandia en l’estand de Fitur (han d’anar a l’òptica, perquè teníem una foto preciosa i enorme de la platja a l’estand, com podeu comprovar…).

Un flac favor fan als negocis que es dediquen al turisme dient-li al món mentides. La Mesa de Turisme ja els va dir demanar que deixaren de parlar malament de la ciutat, però no han fet cas. El PP està demostrant que no estima la seua ciutat.

GANDIA, EXEMPLE I REFERENT

Ara, la nostra lluita, la del sector i la de les institucions públiques,  és trencar el cercle, com va dir el president de la Confederació d’Empresaris Turístics de la Comunitat Valenciana, Luis Martí, i que l’oferta continue oberta també fora de temporada, per aconseguir la tan desitjada desestacionalització. Com destaquen tots els experts, la iniciativa ha de partir del mateix empresariat, però el nostre compromís és ajudar a tots aquells establiments que vulguen allargar el màxim possible la seua activitat.

Nosaltres seguirem en la nostra línia de treball conjunt amb el sector, perquè volem que Gandia siga exemple i referent en tot el país com la primera ciutat que, després d’haver estat una destinació madura, amb un model només basat en el sol i la platja, ha sabut adaptar-se a les exigències del mercat. Ho tenim tot de cara: xifres, model de gestió turística encertat, recursos, ganes de treballar. Malgrat les dificultats, seguim caminant cap a l’excel·lència.


Podeu veure tots els vídeos de FITUR al meu canal de YouTube:

blog En Portada