Publicat: 26/01/2016

Finalitzat FITUR, arriba el moment de les valoracions i les explicacions dels resultats tècnics obtinguts. Perquè donar la cara, mostrar a la ciutadania tot el que es fa, amb xifres i amb honestedat, forma part de l’ADN d’aquest govern. És un dels valors que cultivem cada dia: la transparència.

Com ja sabeu, FITUR és la fira sobre turisme més important del nostre país. Una Fira que, per a l’actual govern, ha marcat un punt d’inflexió en la gestió turística de la ciutat. El camí ja va quedar marcat després de la Taula de Turisme que vam celebrar una setmana abans de FITUR, i s’ha consolidat durant la celebració de la fira: el turisme és una qüestió de ciutat i l’hem de treballar de manera conjunta.

Des de l’Ajuntament de Gandia convertint-se en un departament transversal que es coordine les accions que es realitzen des d’altres departaments com Cultura, Esports, Medi Ambient, Comerç i fins i tot, Serveis Bàsics. I des de fora de l’Ajuntament amb la implicació de tots: empresaris del sector turístic però també societat civil, oferint un producte que no és altre que allò que som, allò que tenim i allò que sabem fer.

Valoraciones presencia de Gandia en FITUR

I amb aquest esperit ens hem reunit amb 33 agents turístics que treballen la comercialització de productes consumibles per als turistes. Reunions de les quals s’extrauen diverses activitats que es realitzaran durant les següents setmanes. I, sobretot, reunions que ens deixen com a principals conclusions les següents:
  • TURISME SÈNIOR EUROPEU

La inclusió de Gandia dintre del programa European Senior Tourism és una oportunitat que cal que aprofitem. Ens hem reunit amb dues empreses relacionades amb aquest públic adult de diferents nacionalitats europees per tal de mostrar-los el nostre producte, i ja hem acordat amb ells reunions de treball per a adaptar-nos a les necessitats del seu mercat, com per exemple una cosa tan curiosa com els horaris dels menjars, perquè el client sènior europeu demanda horaris de dinars i sopars distints als que acostumem a utilitzar els espanyols.

  • TURISME FRANCÉS

2015 va ser un bon any en dades de visites de turistes a la nostra platja. I d’entre totes les anàlisis destaca una dada: l’augment considerable de turistes francesos. Un fenomen que ve de diversos anys enrere i que ha crescut amb més força darrerament. Els motius semblen clars: la crisi de les destinacions nord-africanes promogudes pels conflictes existents allí, unides als vincles històrics creats dècades enrere quan els nostres avantpassats van anar a treballar a la verema francesa. Hui, els néts d’aquells vincles creats en un moment històric de la nostra comarca, tornen a les nostres terres i, fins i tot, estableixen ací una segona residència.

Si aquest turista ha crescut sense pràcticament oferir-los paquets turístics atractius per a ells, devem treballar amb més èmfasi per millorar encara més les dades. Per això, hem mantingut reunions amb diverses empreses relacionades amb el mercat francés. I, de fet, Gandia va ser l’única ciutat valenciana que va participar fa uns mesos a la fira de Turisme de París.

  • TURISME FAMILIAR

És un dels públics més clàssics de la nostra platja, però ara es treballa amb força a molts destins, i Gandia tractarà de consolidar-lo gràcies al treball conjunt amb empreses relacionades amb aquest tipus de producte, que tracta d’aconseguir crear ciutats adaptades a la talla XS.

  • DESESTACIONALITZAR GANDIA

A més, hem treballat amb altres opcions per a tancar operatives de fora de temporada, una programació d’oci que ens ajude a desestacionalitzar Gandia allargant la temporada en els mesos de maig i setembre, l’arribada d’una etapa de La Vuelta a Gandia, la posada en marxa del projecte de la Via Verda Gandia-Alcoi, o les accions turístiques per a consolidar i augmentar el principal client de la nostra platja: el de l’interior de la Comunitat Valenciana i del centre d’Espanya.

Fideua de Gandia en FITUR

Gandia té un producte clar i consolidat de sol i platja, però podem oferir molt més i ho estem treballant. Estic segura que aquest treball donarà prompte els seus fruits i consolidarà unes bases que faran funcionar el motor turístic d’esta ciutat els propers anys. I, el que és més important: tot arriba després d’un treball mà a mà amb el sector, els especialistes, la Universitat i la resta de societat civil. Tenim molta il·lusió i moltes ganes, i ho anem a aconseguir!

Per cert, tant la Diputació de València com la Generalitat Valenciana ens han felicitat per la representació que vam preparar per a FITUR conjuntament amb les Falles, la Setmana Santa, la Fundació Palau Ducal, el Tio de la Porra i la Fideuà de Gandia, entre d’altres, perquè hem estat capaços de condensar en 20 minuts i de manera teatralitzada i simpàtica tota l’oferta que tenim a Gandia. Us convide a veure’l complet quan tingueu una estoneta.

blog